
Dr. Remzi Onur KÜKÜRT - Felsefe Öğretmeni
İŞ TECRÜBESİ
Eylül- 2017- → Ankara Altındağ Şehit Hüseyin Gültekin Bilim ve Sanat Merkezi Felsefe Öğretmeni
Ekim- 2018 → Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğü, BİLSEM, Üstün Yetenekli Çocuklar Felsefe Eğitim Program ve Kitap Geliştirme Görevlisi
Ağustos-2020 → Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü TRT EBA TV Felsefe Dersi, Uzaktan Eğitim Uzmanı ve Eğitmeni
Haziran 2013- 2017, Ankara Üniversitesi, Çocuk Üniversitesi(Çocuk Bilim Merkezi), Çocuklar İçin Felsefe Programı, Eğitim Görevlisi
Nisan 2018- Haziran 2021, Felsefeciler Derneği Genel Sekreteri, Yönetim Kurulu Üyeliği
Eylül 2013- Eylül 2017, Ankara Kazan Efes Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Felsefe Öğretmenliği.
Nisan 2012 – Mayıs 2013, Kırıkkale Valiliği, Avrupa Birliği Proje Destek Ofisi, Proje Uzmanı
Eylül 2010 – Nisan 2012, Kırıkkale İl Özel İdaresi Avrupa Birliği Proje Ofisi Koordinatörü
Eylül 2012- Eylül 2013, Kırıkkale Merkez Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Felsefe Öğretmenliği
Eylül 2009-Eylül 2010, Sulakyurt İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Ar-Ge ve Projeler Görevlisi
15 Haziran 2011 - 15 Eylül 2011, Berlin Freie Üniversitesi, INA (International Academy) Paulo Freire Enstitüsü Bünyesinde Misafir Araştırmacı, LLP, Berlin
Mayıs-Haziran 2008, Kırıkkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmenlere yönelik Hizmetiçi Eğitim Seminerleri kapsamında “Gestalt Pedagoji” adlı seminerler dizisinin öğretim görevlisi.
Ekim 2011- Eylül 2012, Kırıkkale Sulakyurt Cumhuriyet İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenliği.
Ağustos 2007 - Ekim 2011, Kırıkkale Sulakyurt Hakim Mehmet Çakıroğlu İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenliği.
Haziran 2006 - Ağustos 2007, Tatvan Yumurtatepe İlköğretim Okulu Müdür Yetkili Sınıf Öğretmenliği.
Eylül 2005 – Haziran 2006, Bursa OÇEM(Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi) Özel Eğitim Öğretmenliği.
Eylül 2004 — Eylül 2005, Bursa Nilüfer İrfaniye İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenliği.
Aralık 2002 — Eylül 2004 Bursa Gemlik Muratoba İlköğretim Okulu Müdür Yetkili Sınıf Öğretmenliği.
EĞİTİM DURUMU
Aralık 2020, PhD, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Planlaması, Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı, Doktora (Hegemonya Kuramı ve Eğitim Politikaları üzerine)
Eylül 2009- Mart 2010 University of London – Institute of Education IOE-UCL, Department of Educational Foundation and Policy, LLP, PhD Erasmus, Londra-UK.
Eylül 2003- Aralık 2007 Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalı, Felsefe Yüksek Lisans Derecesi (Eleştirel Pedagoji Açısından E. Levinas´ta Öteki Kavramı konulu Yüksek Lisans Tezi- danışman Ahmet Cevizci).
Haziran 2001- Eylül 1997, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Felsefe Bölümü, Lisans Derecesi.(Etik ve Meta-Etik Bağlamında R.M. Hare ve Nermi Uygur´un Etik Teorilerinin Karşılaştırılması-Lisans Bitirme Tezi)
Haziran 1997- Eylül 1996, Ankara Üniversitesi, İngilizce Hazırlık Programı.
YAYIMLANMIŞ ÇALIŞMALAR
Kitap Bölümleri
Kükürt, R.O. (2022). "Stoa Felsefesinde Tikellik Anlayışı ve Güncel Siyaset Felsefesi", içinde Stoa Felsefe Festivali, Aratos Yayınları, Tarsus.
Kükürt, R.O. (2022). "Bilsem Felsefe Etkinlik Kitabı (BYF)" içinde Milli Eğitim Bakanlığı, Bilim Sanat Merkezleri, Üstün Yetenekli Çocuklar Felsefe Eğitim Programı ve Etkinlikler Kitabı. ISBN 978-975-11-5814-7
Kükürt, R. O. (2021). "Türkiye Eğitim Felsefesi ve Politikası", içinde. Eğitim Politikaları (Ed. A. Balyer) Ankara: Anı yayınları (kitap bölümü)
Kükürt, R.O. (2019). "EĞİTİM FELSEFESİ", içinde. Felsefeye Giriş, Ed. Murat Arıcı, Nobel Yayınları: Ankara.(Kitap Bölümü)
Kükürt, R.O. (2016), "Düşünme Krizinde Felsefeden Politikaya"(Kitap Bölümü), ss. 227-264, ed. Senem Kurtar ve Ömer Faik Anlı, Ankara: Bibliotech Yay.
Kükürt, R. O. (2022). "Değerler ve Eleştirel Değerler Eğitiminin Olanağı Üzerine Felsefi Bir Sorgulama", İçinde. Etik, İnançlar ve Eğitim, Yapı Kredi Yayınları (Yayıma Hazırlanıyor-Kitap Bölümü).
Kükürt, R. O. (2022). "R. Barthes, Göstergebilim ve Teknoloji", İçinde. Teknoloji Yazarları 2. Cilt, Ankara Üniversitesi Yayınları (Yayıma Hazırlanıyor-Kitap Bölümü).
Makaleler
Kükürt, R.O. (2017). Öteki ve Ötekileştirme: Levinas´a Dayalı Bir Kavramsal Sorgulama, Felsefe Yazın, sayı 23. ss. 68-75.
Kükürt, R. O. (2016). "Semiology and a Semiological Reading of Power Myths in Education". Educational Sciences: Theory & Practice, (KUYEB) 16, 2167‒2191. SSCI.
Kükürt, R. O. (2016). Semiology and a semiological reading of power myths in education. Educational Sciences:
Citation: Kükürt, R. O. (2016). Semiology and a semiological reading of power myths in education. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 2167‒2191
Kükürt, R.O. (2015), "A Critical Analysis of Ontological Foundations of Modern Education Understanding", Jounal of Education and Future, Issue:7, pp. 79-99.
Kükürt, R.O. (2015), “Hegemonya, Boş Gösterenler ve Değerler Eğitimi Üzerine Felsefi Sorgulamalar”, Eleştirel Pedagoji, Sayı 40.
Kükürt, R.O. (2014), “Modern Teknolojinin Metafiziği Üzerine Eleştirel Sorgulama”, Eleştirel Pedagoji, Sayı 33.
Kükürt, R.O. (2014), “Eğitim Felsefesi Kongresinin Ardından”, Eleştirel Pedagoji, Sayı 31.
Kükürt, R.O. (2014). “Toplumsal Kimliklerin Doğası Üzerine Ontolojik Bir Çözümleme”, Ilgaz Felsefe Günleri.
Kükürt, R.O. (2009), “Üniversitelerde Bilgi Üretimi ve İktidar İlişkisi Üzerine Epistemolojik Bir Çözümleme”, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı:26, SS. 100-129, Ankara
Kükürt, O. (2007), “Özne Sorunu Açısından Eğiten Eğitilen İlişkisi”. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı, Pegem yay.
ÇAĞRILI KONUŞMACI OLARAK YAPTIĞI SUNUMLAR
20 Kasım 2021, "Stoa Felsefesinde Tikellik Anlayışı ve Güncel Siyaset Felsefesine İlişkin Düşündürdükleri", 1. Stoa Felsefe Festivali, Dünya Felsefe Günü Etkinliği. Aratos Felsefe Dergisi, Tarsus.
23 Nisan 2016, “Felsefe´den Politikaya Düşünme Krizi”, Felsefe Söyleşisi (Senem Kurtar ve Ömer Faik Anlı ile birlikte), Maarif Sanat, Ankara.
13 Mayıs 2015, ODTÜ Eğitim Fakültesi, Eğitim Felsefesi Seminerleri, "Eğitimde Paradigmatik Dönüşümler: Kitlesel ve Esnek Eğitim Anlayışları Üzerine Felsefi Çözümlemeler" adlı konuşma, ODTÜ-ANKARA
19 Mart 2015, Hacettepe Üniversitesi TIP Fakültesi, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı, Akademik Eğitim Toplantıları, "Modernizmden Postmodernizme Dönüşen Düşünce, Toplum ve Eğitim Anlayışları Üzerine Felsefi Sorgulamalar" adlı konuşma, HACETTEPE-ANKARA
VERMİŞ OLDUĞU DERSLER
FLS5005 EĞİTİM FELSEFESİ, Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri abd. 2022 Bahar dönemi - yaz okulu Yüksel Lisans Dersi.
GESTALT PEDAGOJİ, Mayıs-Haziran 2008, Kırıkkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmenlere yönelik Hizmet İçi Eğitim Semineri.
Çocuklar İçin Felsefe, Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi, 2014-2018
KATILDIĞI BİLİMSEL TOPLANTILAR – KONGRELER
04-08 July 2022, X. International Critical Education Congress, A Philosophical Discussion on the Political Nature of Education and the Possibility of Struggle of Hegemony in Education, University of Aristotle,Thessaloniki, Greece
27-29 Mayıs 2022, Yunus Emre ve Hacı Bektaş-ı Veli´de İçkinlik Felsefesi: Ötekilik, Sevgi ve Barış Kavramları Etrafında Bir Tartışma, HAY Bilgi Şöleni Sempozyumu, öğrencileri Bengisu Yıldırım ve Mehmet Eren Öztekin ile birlikte, Ondokuz Mayıs Üniversitesi ve Samsun Bilsem, Samsun
20-21 Aralık 2021, Post-Yapısal Siyasal Ontoloji:Yapısal Siyaset Sınırlarının Ötesinde Siyasal Özneliğin Olanağı Üzerine Bir Tartışma, Çağdaş Siyaset Felsefesi Sempozyumu
2-4 Şubat, 2020, Eğitim Felsefesi Çalıştayı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
02-05 Mayıs, 2018 EJER Congress, "Modern Eğitim Paradigmasının Diyalektiği Üzerine Felsefi Bir Çözümleme, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
11-14 Mayıs, 2017 EJER Congress, "Postmodernizm ve Geleceğin Eğitim Anlayışları Üzerine Felsefi Bir Analiz" Pamukkale Üniversitesi, Denizli
01-04 Temmuz, 2017 International Critical Education Congress, Totalitarian Logic of Mass Education and a Philosophical Inquiry on Violence in Education within the Frame of the Ontology of Domination, University of Athens, Atina
12-14 Kasım, 2015, Boşgösterenler ve Değerler Eğitimi, Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
11-12 Mayıs, ICEFIC 2015, Pre-Conference Workshops, "Resource Persons and Basic Concepts of Critical Education", "The Concepts of Michel Foucault". Ankara Üniversitesi.
23-25 Ekim 2014, Uludağ Üniversitesi Uluslararası Felsefe Kongresi, "Günümüzde Demokratik Siyaset Geleneği ve Hegemonya", Uludağ Üniversitesi, Bursa
22-26 Haziran 2014, International Critical Education Congress, "A philosophical investigation on the discursive construction of social identities within education", Selanik.
21-23 Kasım 2013, Ankara Üniversitesi Eğitim Felsefesi Sempozyumu, bildiri sunumu “Eğitimde Şiddetin Metafiziği Üzerine Eleştirel Bir Çözümleme”, Ankara
4-6 Ekim 2013, Ilgaz Felsefe Sempozyumu, Bildiri Sunumu “Toplumsal Kimliklerin Doğası Üzerine Ontolojik Bir Çözümleme”, Çankırı Üniversitesi.
5-7 Eylül 2013, Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Osmangazi Üniv. “Kant Etiği Üzerine İnşa Edilecek Bir Ahlak Eğitimi Olanaklı mıdır?”, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye
15- 17 Mayıs 2013 Uluslararası Eleştirel Eğitim Kongresi, Bildiri Sunumu, “Eleştirel Eğitim Düşüncesi İçin Bir Teorik Açılım Olanağı Olarak Levinas Felsefesi ve Etik Özne Anlayışı”, Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye
4-6 Eylül 2012, Kamusal Eğitim Sempozyumu Bildiri Sunumu “Göstergebilim ve Eğitim Metinlerine Yönelik Göstergebilimsel bir Okuma”, Ankara Üniversitesi.
14-18 Haziran 2010 WCCES 14. World Congress of Comperative Education Societies ( Uluslararası Karşılaştırmalı Eğitim Kongresi), “An Epistemological Investigation of Production of Knowledge and Power Relations at Universities” Başlıklı Bildiri Sunumu, Boğaziçi Üniversitesi.
15 Haziran 2011 - 15 Eylül 2011,LLP Erasmus Training Programı Kapsamında Ankara Üniversitesi aracılığıyla sağlanan burs çerçevesinde, Berlin Freie Üniversitesi, INA (International Academy) Paulo Freire Enstitüsü, Misafir Araştırmacı.
06/10/2009- 15/03/2010, University of London - Institute of Education (UCL-IOE), Department of Educational Foundation and Policy, Erasmus Programı Çerçevesinde Alınan Dersler:
- Media, Cultural Theory and Education
- Comperative Education
- Understanding Education Policy
- Sociology of Education
01-03 Mart 2009, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi – “Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakültelerinde Lisans ve Lisansüstü Eğitimin İrdelenmesi” Konulu Çalıştay.
26 nisan 2012, Okul Liderliğinde Yeni Yaklaşımlar Çalıştayı, MEb ve Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Deneği, Kırıkkale.
28- 30 Eylül 2007 Berlin Gestalt Pedagoji Eğitim Merkezi- Johannes Gutenberg- Mainz Üniversitesi “Uluslararası Gestalt Pedagoji Kongresi” ( GPV- Gestaltpadagogik- Antworten auf neue Herausforderungen 2. Europaische Tagung für Gestaltpadagogik in Berlin 28-30 September 2007- Die Tagungsdauer umfasste vier Halbtage mit Vortragen, GroBgruppenaktivitaten und Workshops.)
05-07 Eylül 2007- 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi- Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi “Özne Sorunu Açısından Eğiten Eğitilen İlişkisi” başlıklı sözlü bildiri sunumu, Tam Metni Kongre Kitabında Yayımlandı.
SÜRDÜRDÜĞÜ ve KATILDIĞI PROJELER
Tübitak 4005, Ankara (5-11 Eylül 2021), Fizik Eğitiminde Yenilikçi ve Teknoloji Destekli Uygulamalar, (Bilim Felsefesi), Proje Uzmanı.
Ağustos 2010- Haziran 2012 , Avrupa Birliği Leonardo da Vinci- Partnership Programı “The Project Method as a Creative Model in VET” isimli 7 ortaklı uluslar arası AB projesinin proje koordinatörü
Haziran 2008 – Haziran 2010, Avrupa Birliği Comenius Okul Ortaklıkları Projesi, “All Realities and Dreams Come Together” isimli 8 ortaklı uluslararası projenin proje koordinatörü.
Nisan 2011- Nisan 2012, Kırıkkale İl Özel İdaresi adına Ahiler Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen “Temiz Köy Projesi” Proje Yazarı ve Danışmanı.
2018- Altındağ Bilim Festivali; Bilimin Aydınlığında Ulucanlar, TUBİTAK 4007 Projesi, Proje Görevlisi ve Etik Atölyesi Eğitmeni
2017-2019 Türkiye´de Eşitsizlik Ve Yoksulluğun Eğitimdeki Görünümleri Üzerine Bir Araştırma Ankara’daki Ortaöğretim Okulları Örneği, Ankara Üniversitesi, BAB Projesi, Araştırmacı.
Haziran 2015- Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi-TED İşbirliği ile Soma´ya Destek Projesi Kapsamında, Afetzede Çocuklar İçin Felsefe Programı, Çocuklar İçin Felsefe Eğitmeni
Eylül 2015- Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi- Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Genel Bakanlığı İşbirliği ile Aydınlık Sokak Çocukları Projesi Kapsamında, Sokak Çocukları İçin Felsefe Programı, Çocuklar İçin Felsefe Eğitmeni
BİLİMSEL GÖREVLER
Yayın Kurulu Üyeliği, Editorial Board, Initernational Journal of Educational Policies, IJEP.
Yayın Kurulu Üyeliği, Felsefe Yazın Dergisi.
Sayı Editörlüğü, Eleştirel Pedagoji Dergisi.
Hakemlik, Mimar Sinan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
KATILDIĞI KURSLAR, SEMİNERLER, HİZMETİÇİ EĞİTİM FALİYETLERİ
2019 Mayıs- SPSS Analiz Kursu- Meb Hizmet İçi Eğitim, Ankara
11-15 Aralık 2017-Üstün Yetenekliler Eğitici Eğitimi Çalıştayı, MEB, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Kızılcahamam, Ankara.
17-22 Nisan 2012, YouthPass Training Course, “ DemoPeople-Partnership Building Activitiy on Action 1.3&5.1, Konstancin / Warsaw, Poland.
Aralık 2011, AB Bakanlığı ve ATAUM(Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından düzenlenen “ Avrupa Birliği Uzmanlığı Eğitimi” uzmanlık sertifikası.
Eylül 2011, Kırıkkale Valiliği, “Birlik Programları ve Bürüksel Merkezli Projeler Eğitimi” Semineri.
24-28 Ekim 2011, Proje Döngüsü Yönetimi- PCM Eğitimi, Ahiler Kalkınma Ajansı, Kırıkkale.
Şubat 2011, Hollanda Utrecht University Akrediteli Yerel Yönetimler Birliği “Avrupa Birliği Hibe Programları Proje Döngüsü Yönetimi” Semineri.
Eylül 2007, 17-30 Eylül, Berlin- AB Uluslararası Comenius Hizmetiçi Eğitim Semineri, “Gestalt Pedagogy as a Bridge to the Unfamiliar- Fostering the Competence of Teacher and The Culture of Learning in Europe”, Berlin.
2008, Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi ve Proje Tabanlı Öğretim Semineri, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Kırşehir.
Kasım 2005 Hizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı, 567 numaralı, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Semineri.
Nisan 2005 Hizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı, 540 numaralı, İlköğretim Programlarını Tanıtma Semineri Sertifikası. (Yeni İlk okuma Yazma Öğretim Sistemi de dahil Yeni İlköğretim Müfredatı Formatörlüğü.).
Kasım 2004 Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları Semineri.
Temmuz 2004 Hizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı, 277 numaralı, İlkokuma Yazma Öğretimi Semineri Sertfikası.
Temmuz 2004 Hizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı, 367 numaralı, Sınıf Yönetimi Semineri Sertifikası.
Haziran 2004 Gemlik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, 256 numaralı, Drama, Güzel ve Etkili Konuşma Semineri Sertifikası.
Mayıs 2004 Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 257 numaralı, Bilgisayar Kursu Sertifikası.
Şubat 2001- Mayıs 2000, Hacettepe Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği Sertifikası Programı.
ÖZELLİKLER
İngilizce (İyi düzeyde anlama, konuşma, okuma ve yazma).
Word, Excel, Power-point, Internet,Web sayfası hazırlama.
Satranç Antrenörlüğü (Satranç Federasyonu Antrenörlük Belgesi)
Bursa Fotoğraf Sanatçıları Derneği, Temel Fotoğraf Eğitimi Sertifikası.
REFERANSLAR
Dr. Ilse Schimpf-Herken, The Director of Paulo Freire Institute, International Academia, Berlin Freie University, Berlin.
Academical Background
Remzi Onur Kükürt
Remzi Onur Kükürt has a Ph.D. from Education Policy, Ankara University Educational Sciences Institute. He has undergraduate and MA degrees in Philosophy from Ankara university. His current fields of study include Contemporary Philosophy, Educational Philosophy, Political Philosophy, Educational Policy, Semiology and Discourse Theories. He has written an M.A. thesis, titled “Other Concept of E.Levinas in the area of Critical Pedagogy”. His PhD thesis completed on "The Struggle for Hegemony on the Educational Policies Among Political Power, Educational Trade Unions and Educators in Turkey: a Post-structural Approach on Dicourse and Hegemony"( a qualitative research, 2021). He has studied in the Institute of Education(IOE), University of London as a PhD exchange student in 2010. He also has been as a visiting researcher at the Paulo Freire Institute in Berlin Freire University in 2012.
Among his publications are; "Educational Philosophy and Policy of the Turkey", in Educatinal Policies (Ed. A. Balyer) Ankara: Anı Publishing (Book Chapter).; "Philosopy of Education", in. Introduction of Philosopy, Ed. Murat Arıcı, Nobel Yayınları: Ankara.(book chapter), "Other and Otherise": A conceptional Investigation within Philosophy of E. Levinas", Felsefe Yazın, sayı 23. ss. 68-75. "Semiology and A Semiologic Reading of the Myths of Power in Educational Processes", Journal of Kuyeb, "A critical Investigation on Capitalism and the the Metaphysics of Modern Technology”, Journal of Critical Pedagogy, Issue: 33(2014), "An Epistemological Investigation of Production of Knowledge and Power Relations at Universities,Eğitim-BilimToplum,ıssue:26 (2009), "the hegemonic nature of value education" Issue: 40 (2015), Among his recent presentations as a Guest Speaker are "Paradigmatic Transformations in Education", 2014, at METU,Turkey. "The philosophical investigations on the understanding of the transforming thought, society and education from modernism to postmodernism" at Hacettepe University, Turkey, 2015.